BigDataHub koppelt met Gymmanager

In de wereld van fitness club’s en sportcentra is Gymmanager een bekende naam. Sinds kort biedt de BigDataHub de mogelijkheid om te koppelen met Gymmanager. In dit artikel is uiteengezet welke mogelijkheden dit biedt.

BigDataHub koppelt met Gymmanager

In Gymmanager(tm) vindt registratie van leden, bezoeken en andere (kassa)aankopen plaats. Deze transacties zijn voor elke fitness club of sportschool van levensbelang – niet alleen om de ledenaantallen, bezoeken en verkopen te volgen maar óók om analyses en voorspellingen te doen. Toen een van onze klanten vroeg om te helpen bij het analyses van de klantretentie, verloop van klanten, loyaliteit en hun het gedrag van sporters gedurende hun lidmaatschap is eerst een koppeling aangelegd tussen Gymmanager en de BigDataHub. Vervolgens wordt de ruwe data uit Gymmanager gebruikt en gecombineerd met andere data om tot een totaalbeeld van de sporters te komen. In Gymmanager zelf is uiteraard een uitstekend beeld van de actuele situatie voorhanden – maar voor analyse over het verloop van klanten, gedrag en connectiviteit met andere platformen biedt de BigDataHub een uitstekende aanvulling.

BigDataHub koppelt met Gymmanager(tm)

Van klantretentie tot marketing automation

In beginsel is inzicht in het gedrag van leden en klanten belangrijk om inzicht te krijgen in wat dé momenten zijn waarop een lid of klant behoefte heeft aan contact of wanneer een prikkel zal leiden tot een actie: zoals vaker komen sporten, meer diensten af te nemen of om het abonnement te verlengen bijvoorbeeld. Deze analyses vormen de basis voor marketing automation: op basis van gedrag zoveel mogelijk gepersonaliseerd klanten benaderen om ze te motiveren weer mee te doen. Om dit te realiseren zijn diverse koppelingen met marketing systemen beschikbaar vanuit onze BigDataHub.

Van inzicht tot actie

Een patroon wat we zien in de aanloop naar het activeren van klanten en het vergroten van de impact van marketing campagnes is dat inzicht in de feitelijke situatie leidt tot waardevolle acties. Gefragmenteerde, gedateerde, gegevens als basis voor besluiten is oorzaak van gemiste kansen – dus dat is het eerste wat op orde gebracht wordt. Heldere dashboards en toegang tot dezelfde actuele, relevante informatie om direct actie te kunnen ondernemen – feedback over de impact terug te zien en opnieuw bij te sturen. Je zou kunnen spreken van Agile Marketing.

 

Gefragmenteerde, gedateerde, gegevens als basis voor besluiten is oorzaak van gemiste kansen – dus dat is het eerste wat op orde gebracht wordt. Heldere dashboards en toegang tot dezelfde actuele, relevante informatie om direct actie te kunnen ondernemen – feedback over de impact terug te zien en opnieuw bij te sturen. Je zou kunnen spreken van Agile Marketing.